Next Trump Immigration Target: OPT For International Students

Ulrich

Well-Known Member
Citizen
For most of the Trump presidency, restricting or eliminating Optional Practical Training, including in STEM fields, has been on the regulatory agenda. Optional Practical Training permits international students to work in the U.S. for 12 months or an additional 24 months in a STEM-related job, usually after graduation. Trump administration officials have favored other restrictions on international students, including a proposal to eliminate “duration of status” for students, which universities argue would increase uncertainty by requiring new approvals from government adjudicators for students simply to stay and continue studying.

 

stefan tweets

Well-Known Member
Die Universitäten wird es vielleicht hart treffen, Amerika als Studienland ist dann weniger attraktiv. Soweit ich weiß wurde die Idee vor ein paar Monate schon mal in Spiel gebracht, zumal auch die normale Einwanderung immer weiter erschwert wird.
 

Ulrich

Well-Known Member
Citizen
Es werden im Herbstsemester wohl 25% weniger Internationale Studenten erwartet, hatte ich heute Morgen erst irgendwo gelesen.

Das ist natuerlich ein massiver Cashflow, der da fuer die Unis wegfaellt...
 

Ayne

Well-Known Member
Diese Entwicklung ist schon älter, mindestens seit Trumps Präsidentschaft, wenn nicht noch länger.
Der Run auf US Hochschulen hat insgesamt abgenommen, ob man den Gründen schon nachgegangen ist, weiss ich nicht.
 

ChrisH

Well-Known Member
Chinesische Studenten könnten ja sonst Informationen über seine neue "super duper missile" sammeln :haha
 
Oben