F1 Visum und ESTA kombinierbar?

Sonja

New Member
Hallo! Kurz zu mir, ich habe ein F1 Visum und mein erster Schultag ist am 20.01.2016 :-)
Da ich ja 30 Tage vor diesem Tag einreisen darf hab ich nun die Frage ob ich mit einer ESTA-Reisegenehmigung auch schon vorher einreisen darf? Hat jemand Erfahrungen ob sich das Visum mit dem ESTA kombinieren lässt?
 

Ulrich

Well-Known Member
Citizen
Nein. Du reist von vornherein mit dem Visum ein. Wenn Du mit ESTA einreisen wuerdest muesstest Du auch wieder ausreisen, um dann mit dem Visum wieder einzureisen. Wenn es Dir einen Flug nach Hause wert ist...? Ein kurzer Abstecher nach Mexiko oder Kanada reicht nicht.
 

Ulrich

Well-Known Member
Citizen
--> Arrival Procedures for Students or Exchange Visitors | U.S. Customs and Border Protection

Students and exchange visitors entering the United States for the first time under their respective nonimmigrant visa classification may only be admitted up to 30-days prior to the program start date.

Wenn Du also mehr als 30 Tage vorher einreisen willst, dann wrst Du auch noch einmal ausreisen und ggf. nach Deutschland zurueck fliegen muessen.

--> https://internationalaffairs.uchicago.edu/page/arriving-us-airport-or-port-entry

If you find it necessary to visit the U.S. between now and your earliest possible F-1 or J-1 entry date, you may do so with a tourist visa or under the Visa Waiver Program, depending on your home country. This allows you to visit, then return home, and re-enter the U.S. in F-1 or J-1 status within the proper time frame. Please note that if you plan to enter under the Visa Waiver Program, you will be required to register and obtain travel clearance through the online Electronic System for Travel Authorization (ESTA) before boarding a carrier bound for the United States.
 
Oben