Study: Kids hurt when legal immigrant parents deported

Ulrich

Well-Known Member
Citizen
A new study confirms the obvious: It's bad for U.S.-citizen kids when their green-card-holding parents get deported. The study from the University of California Berkely, School of Law and the University of California Davis, School of Law, looks specifically at legal permanent residents convicted of crimes like domestic violence, non-violent drug offenses and non-violent theft offenses. In many cases, they can be sent back to their country of citizenship while their kids remain in the United States.

Nearly 90,000 U.S.-citizen kids were separated from their parents between 1997 and 2007 under the above circumstances, according to the study's authors. They say affected children can suffer mental and physical health problems and see their educational progress retarded.

The study proposes that as immigration reform picks up steam the law is crafted to allow officials more discretion in cases where parents would be separated from their children if deported. It also suggests rules should be softened so legal permanent residents convicted of relatively minor offenses are less likely to be deported.

--> http://www.law.berkeley.edu/files/Human_Rights_report.pdf
 

Suze

Well-Known Member
Citizen
Also weisst du, dafuer brauchen die erst eine Studie? :vogel Die haetten mich stattdessen bezahlen sollen, ich haette denen fuer die Haelfte des Geldes dasselbe sagen koennen :ohno
 

anjaxxo

Super-Moderator
Teammitglied
Moderator
Citizen
Also weisst du, dafuer brauchen die erst eine Studie? :vogel Die haetten mich stattdessen bezahlen sollen, ich haette denen fuer die Haelfte des Geldes dasselbe sagen koennen :ohno

Genau dasselbe habe ich auch gedacht. :givemefive
 

Evi

Well-Known Member
Also weisst du, dafuer brauchen die erst eine Studie? :vogel Die haetten mich stattdessen bezahlen sollen, ich haette denen fuer die Haelfte des Geldes dasselbe sagen koennen :ohno

Seh ich ganz genauso. Letzenlich ist egal, ob der Elternteil deported wird oder sich die Eltern scheiden lassen udn ein Elternteil wegzieht. Die Staatsbuergerschaft interessiert noch weniger, das Ergebnis ist immer das gleiche: Die leidtragenden sind immer die Kinder.
 

Emmaglamour

Well-Known Member
Greencard
Ich schließe mich den drei Vorrednerinnen an.

Davon abgesehen glaube ich, dass es auch einen negativen Einfluss auf die Kinder hat, wenn die Eltern gewalttätig oder kriminell werden - ganz ohne Abschiebung. Da wäre es mal sinnvoll, einen Vergleich zu Kindern krimineller Inländer zu ziehen, die nicht abgeschoben werden, sondern in hiesigen Gefängnissen sitzen und anschließend nach Hause zurückkehren.
 
Oben